sábado, 15 de mayo de 2010

El nostre company, Rafa Blanco, sumiller de La Terrassa del Museu a la final del concurs Nariz de Oro 2010.

Un total de 80 sumillers de Catalunya van participar a la última de les 5 semifinals previstes abans de la final del XIX concurs La Nariz de Oro, que tindrà lloc els dies 5 i 6 de juny a Madrid, on s’escollirà el millor sumiller d’Espanya.
Com a anteriors semifinals, a la trobada d’avui a Barcelona els 80 sumillers participants han realitzat exercicis teòrics i pràctics per aguditzar el seu sentit més privilegiat.
Entre els concursants de Barcelona destaquen sumillers amb una gran experiència profesional que provenen de restaurants amb estrella Michelin , com Joan Lluis Gómez del restaurant de Carme Ruscalleda, César Bistuer del “Via Veneto” de Barcelona o Carolina González de “Can Jubany”.
El nostre sumiller, en Rafa Blanco, ha sigut un dels 13 finalistes que viatjarà a Madrid el proper mes de juny per enfrontar-se a la resta de professionals que lluitaràn per aconseguir el títol de millor sumiller d’Espanya.
La prova que ha decidit el pas dels participants a la final ha consistit, tras una breu explicació i cata de cinc vins de les bodegues Azpilicueta, els sumillers han sortit de la sala de catas i a l’entrar havien d’identificar en una copa negra només un d’aquells vins guiats únicament per l’olfate sense poder detectar el seu color ni el seu sabor.
Paralelament al concurs, la mostra La Nariz de Oro ha proposat en el espai “Las Armonías de la Nariz de Oro” una serie de maridatges entre diferents vins i productes com els formatges Torta del Casar, conserves o pernil i embotits de la Sierra de Sevilla.
A la final de Madrid, els millors sumillers de cada convocatoria, afinaràn el seu olfacte davant cinc begudes alcohòliques i el guanyador substituirà en el cetro dels sumillers espanyos a la campiona de 2009, María José Vázquez, sumiller del restaurant del Guggenheim.
Un total de 80 sumillers de Catalunya participaron en la última de las 5 semifinales previstas antes de la final del XIX concursos La Nariz de Oro, que tendrá lugar los días 5 y 6 de junio en Madrid, dónde se escogerá el mejor sumiller de España.

Como anteriores semifinales, en la encontrada de Barcelona los 80 sumillers participantes han realizado ejercicios teóricos y prácticos por agudizar su sentido más privilegiado.

Entre los concursantes de Barcelona destacan sumillers con una gran experiencia profesional que provienen de restaurantes con estrella Michelin , como Joan Lluis Gómez del restaurante de Carme Ruscalleda, César Bistuer del Vía Veneto de Barcelona o Carolina González de Can Jubany.

Nuestro sumiller, en Rafa Blanco, ha sido uno de los 13 finalistas que viajará a Madrid el próximo mes de junio por enfrentarse al resto de profesionales que lucharán por conseguir el título de mejor sumiller de España.

La prueba que ha decidido el paso de los participantes a la final ha consistido, tras una breve explicación y cata de cinco vinos de las bodegas Azpilicueta, los sumillers han salido de la sala de catas y al entrar habían de identificar en una copa negra sólo uno de aquellos vinos guiados únicamente por le olfato sin poder detectar su color ni su sabor.

Paralelamente al concurso, la muestra La Nariz de Oro ha propuesto en el espacio “Las Armonías de la Nariz de Oro” una serie de maridajes entre diferentes vinos y productos como los quesos Torta del Casar, conservas o jamón y embutidos de Sierra de Sevilla.

A la final de Madrid, los mejores sumillers de cada convocatoria, afinarán su olfato ante cinco bebidas alcohólicas y el ganador sustituirá en el cetro de los sumillers españoles a la campeona de 2009, María José Vázquez, sumiller del restaurante del Guggenheim.


fuente:
http://laterrassa.es/

No hay comentarios: